Thursday 18 September 2014

Oh kasihan

Teks : Shehren Shahadan
Sumber Imej : Koleksi peribadi

Assalamualaikum w.b.t,

"Ibu ayam di kejar musang
Anak ayam cari ibunya
Ibu ayam berlari terus lari
Dan di tangkap musang
Anak ayam mencari terus cari 
Ibunya yang hilang
Oh kasihan oh kasihan
Aduh kasihan 😭😭😭😭"

Ingat tak lagu ni masa kita kecik-kecik dulu belajar di tadika siap ada permainan, masuk dalam kotak hihi seronok rasa kan.

Tapi kali ini nak cerita kisah anak kucing di tinggal ibu pulak. Ibu kucing ini bersifat melindungi sangat si anak-anak nya sanggup berpindah randah demi keselamatan si anaknya sampai tertinggal anak pun ada.

Ingat tak entry lepas berkisar kisah sekeluarga ibu dan 5 anak menumpang tinggal di belakang rumah kami. Kisah nya si ibu sudah bawa anak yang lain berempat pindah dari rumah kami semasa kami pulang ke kampung pada 16hb yang lepas. Dan meninggalkan si comel ini anak nya yang ke5. Terlupa atau sengaja di tinggalkan itu saya kurang pasti, yang pasti si anak itu sekarang kehausan susu ibunya. Dan tunggu punya tunggu si ibu tidak kembali mengambil anaknya itu.
 Ini anak yang di tinggal. Baru buka mata. Si kakak memanggil namanya Atam. Jantina rasa betina.

 Atam tidur nyenyak lepas kena bedung. Kuat budak ni, berjalan pelan-pelan keliling dalam rumah cari bau ibunya. Sedih kan. Terkenang nasib stray di luar terutama si kecil sebaya Atam.

Doakan si comel Atam ini kuat semangat untuk terus hidup. Si ibu angkat Amot yang saya sudah mandulkan ada juga seakan berminat menjilat si Atam. Doakan ye.

Sekian. 

No comments:

Post a Comment