Friday 27 March 2015

Gud bye Caca

Teks : Shehren Shahadan
Sumber imej : Koleksi peribadi

Assalamualaikum w.b.t,


Gambar ini saya ambil malam tadi. Malam tadi caca memang nampak sangat lemah. Saya rasa dada nya terasa ombak-ombak halus. Hati saya sudah mengagak anak kecil ini sudah nazak. Hati saya sudah meredhakan pemergian nya dari awal.

Kisah Caca tak sempat saya nak kongsikan di sini. Pun gambar kenangan bersama nya jarang di ambil. Kedatangan caca di rumah bermula apabila anak balik dari sekolah agama membawa si kecil ini. Amat malang anak saya menjumpai nya di dalam longkang sekolah. Misainya di potong pendek. Memang sah budak kecil ini di buang. 

Saya abadikan kisah caca di sini untuk tatapan saya juga satu hari nanti. Caca di sahkan terkena parvovirus dari pertanyaan saya dan doktor vet yang biasa saya hubungi. Dari pertanyaan saya kepada doktor tentang tanda-tanda yang terdapat pada caca sebelum pemergian nya, doktor mengesahkan caca parvovirus. 

"As Salam doc
Maaf ganggu
Klw cat kuar berak cair busuk nape ye
Bdn sangat lembik
Kucing stray cat kt Jln Sy baru amik"...pertanyaan saya kepada doktor...

"selalu kalau stray cat yg ade tande2 gitu kene parvovirus kak..bahaye tu kak..boleh jangkit dkt kucing2 akak yg lain"...jwpn dari doktor....

"Ma da ckp caca td
Klw caca nk sihat kne kuat
Klw nk pergi mama x halang
Mama da halal
Kan semua yg mama bg caca
X pyh tinggu mama
Ma sentiasa syg chacha
😭😭😭😭
Mata dia tgk mama je pa
😭😭😭"... Wasap saya Dan suami

Yang berbaki masih di rumah. Sedaya upaya saya akan jaga. Sebelum ini 3 beradik pergi sekali dalam masa yang sama tinggalkan saya. Anak ibu amot. Yeyen, koot & Doot. Sekurang nya semasa hayat caca dapat rasa kasih sayang. Makan minum terjaga. Bukan masih di jalanan. Semoga caca tenang di sana ye dik. Paling simpati anak saya yang mengambilnya dari sekolah. Semoga anak tabah hadapi dugaan ini. Cita-cita nak jadi doktor haiwan nak rawat semua Kucing. Harap cita-cita anak tercapai. Sahabat di sini tolong doakan ye.

Ingatan di memori takkan bertahan lama. 10 tahun belum tentu akan ingat semua. Jadi inilah gunanya blog. Boleh mengabdikan setiap peristiwa.

Sekian. Terima kasih kerana sudi membaca.
=============================


PM saya Pengurus Online ABDR anda
Shehren Shahadan
011-18578330
www.shehren-shahadan.blogspot.com

DAPATKANNYA SEKARANG!

2 comments:

  1. ni kucen yang mana yea rin? tak pernah tengok lagi .. dalam wasap hari tu kucen lain kan..? kesian caca.. bersemadi lah dengan tenang disana..

    ReplyDelete
  2. Tenku butang... Ni baru adopt dear. Umur dia pun x sampai 3 bulan g. Anak yg jumpe..

    ReplyDelete