Wednesday 10 June 2015

Surah Insyirah

Teks : Shehren Shahadan
Sumber imej : Google

Assalamualaikum wbt,



Kekuatan ayat al quran memang yang tersendiri. Mempunyai aura tersendiri untuk yang mempercayai. Yang penting kena yakin. Apabila yakin dengan sendirinya akan mendatangkan manfaat kepada kita. Yakin kena ada dalam diri.

Sahabat saya berpesan apabila keresahan akan sesuatu hal yang berlaku maka jadikan surah insyirah ini sebagai zikir selepas selesai solat 5 waktu. Pada mula memang payah tetapi bila sudah di amalkan akan menjadi mudah dan ianya akan menjadi seperti satu rutin selepas solat. Cuba amalkan dan kalian semua akan rasa lain nya.

Baca juga ayat tafsiran di sebelah ayat Al Quran. Hati akan rasa tenang. Betapa ayat Al Quran mempunyai mukjizat tersendiri seperti di janjikan oleh Allah. Setiap masalah musibah yang Allah turunkan pada setiap hamba Nya ada bersebab. Boleh jadi kita sudah sangat jauh dengan Allah. Allah tarik kita kembali dekat dengan Nya. Boleh jadi juga rahmat melimpah ruah adalah ujian buat kita. Tetapi ingat lah Allah tidak akan menguji hamba Nya lebih dari kemampuan hamba Nya itu sendiri. Lihat, betapa Allah begitu sayang kan kita. Nikmat mana lagi yang ingin kau dustakan.

Sekian. Semoga bermanfaat 
Jumpa lagi
=============================



Untuk suri yang berminat menambah ilmu dan coaching personel bersama guru online boleh luangkan masa menghadiri kelas anjuran ABDR pada masa dan tempat seperti tertera di atas. 

Jika berminat atau untuk mengetahui keterangan lanjut mengenai kelas ini boleh hubungi saya melalui:-
PM/WA 011.1857 8330 
FB :- Shehren Shahadan 

2 comments: