Friday 22 August 2014

Deep condolences

Teks : Shehren Shahadan
Sumber Imej : Google


Assalamualaikum w.b.t,

Salam penuh keinsafan di pagi jumaat 22hb 8 2014 yang mulia ini. Cuaca suram sejak dari 2 hari yang lalu. Hari penuh peringatan berpanjangan pada tika dan masa ini, seluruhan rakyat di bumi bertuah ini bergabung menghormati ketibaan mangsa MH17 yang di timpa tragedi di Ukraine-Russia.

Kesedihan tetap di rasai oleh segenap lapisan masyarakat di sini. Walau sibuk melaksanakan tugasan dan tanggungjawab harian, kesedihan ini tetap terpalit di hati rakyat marhaien negara tercinta ini.

Perlakuan atau sokongan hak masing-masing dan tindakan sendiri untuk turut menyokong bergabung pada hari ini. Saya percaya kisah sedih dan terkesan di hati tetap ada pada setiap jiwa rakyat malaysia yang terbabit. Inilah satu tragedi besar yang melibatkan negara kita mendapat liputan luas seantero dunia selain dari kisah MH370.  

Apapun yang berlaku, kita kena tabah dan redha. Salam penuh takziah untuk sanak saudara mangsa nahas MH17. Redhakan pemergian dan doa tidak putus untuk mangsa kejadian. Semoga kejadian yang berlaku ini lebih memberi kesedaran kepada kita siapa yang lebih berkuasa. Walau hebat manapun kita tetap tidak dapat menandingi kuasa Allah kerana skrip kehidupan kita Allah yang punya.

#prayforMH17
#remembering MH370

No comments:

Post a Comment