Wednesday 27 August 2014

Pengukur kebahagian

Teks : Shehren Shahadan
Sumber Imej : Google

Assalamualaikum w.b.t,


Petikan kata hikmah dari Prof DR Muhaya. Saya mengkagumi beliau. Wajah lembut penuh keibuan. Wajah penuh kasih sayang. Setiap lontaran percakapan yang keluar dari bibirnye mengandungi manfaat yang berpanjangan. Jadi ikutan dan panduan segenap peminatnya.

Benar kata DR, orang yang bahagia adalah orang yang suka melihat orang lain bahagia. Jiwa kita akan tenang jika orang keliling kita sentiasa bahagia. Perbualan dari hati ke hati juga mudah terlaksana. Mendoakan kebahagian orang lain dalam diam tanpa pengetahuan empunye diri juga sangat bermakna dan memberi kepuasan. Anda cubalah.

Kebahagian bukan di ukur dari banyak nya harta yang terkumpul selama anda hidup tetapi terapi diri yang anda miliki. Terapi diri dari memaafkan kesalahan orang lain terhadap anda, memberi peluang kebahagian datang dalam diri sahabat anda, mencuba memenuhi permintaan tanpa mengecewakan, berusaha menjaga hati pasangan serta terus berbuat baik.

Sesungguhnya harta bukan pengukur kebahagian. Orang yang kaya ialah yang lebih memberi hartanya dari menyimpan. Yang tidak lokek berkongsi kelebihan yang dirinya ada kepada orang lain.

Sekian. Semoga bermanfaat

*******************************************
Untuk pertanyaan tentang kucing anda dan juga kongsi kisah menarik tentang Kucing anda boleh hubungi saya di sini ye:-
FB:Shehren Shahadan
Sms/Whatsapp:011-1857 8330
*******************************************
Selamat datang bulan Ogos yang ceria. Selamat datang kepada barisan pelajar baru. 12 guru online dedikasi bertugas seluruh Malaysia. Sertai kami untuk mana-mana Kelas pilihan.

Pendaftaran dibuka setiap hari.
1. Kelas asas blog dan penulisan.
2. Kelas asas blog dan fan page mula bisnes
3. Kelas beriklan di mudah.my
4. Kelas penulisan kreatif.
5. Pendaftaran rakan niaga/pengurus online
6. Kelas belajar asas akaun bisnes kecil WAHM/SOHO.
7. Kelas belajar borong telekung
8. Kelas bisnes makanan sunnah 
8. Perkhidmatan Upah Blog

Hubungi saya pada 4 langkah mudah di bawah untuk pendaftaran:-Email:shehrenshahadan@yahoo.comSMS/Whatsapp : 011-1857 8330
FB : Shehren Shahadan
Fanpage : Akademi Bekerja DiRumah WAHM

No comments:

Post a Comment