Friday 27 February 2015

Kenapa Kucing hadir kepada anda?

Teks : Shehren Shahadan
Sumber Imej : Koleksi peribadi


Assalamualaikum w.b.t,

Mesti semua selalu pergi kedai makan atau biasa orang panggil warung makan. 

Perasan tak mesti ada Kucing kat situ kan.

Perasan jugak tak yang kucing akan menghampiri meja tertentu untuk mintak sikit makanan. Pernahkan terfikir kenapa kucing tersebut ke tempat meja anda dan bukan ke meja orang lain. 

Itu tandanya :-
- Allah sedang beritahu makanan yang anda makan itu milik yang lain juga. Termasuk kucing tadi. Yang anda rasa hak anda itu, bukan semua nya anda punya. 
MOTS :- belajar lah berkongsi, jangan kedekut

- Allah sedang beritahu jika anda memberi makanan tersebut kepada Kucing itu, rezeki lain pula yang lebih baik allah akan gantikan kepada anda.
MOTS :- Bukan kah Allah maha pemurah. Bukan kah berbuat 1 kebaikan akan di balas dengan 10 kebaikan yang akan datang. Jadi, berbuat baiklah sesama makhluk Allah.

- Allah sedang beritahu apabila kita tidak mahu berkongsi makanan tadi dengan kucing, kita sedang menolak rezeki baru yang Allah mahu beri kepada kita
MOTS : Rezeki dari Allah itu amat luas, rezeki bukan hanya pada wang semata. Bukan kah di kurniakan kesihatan, keluarga bahagia, HATI yang tenang juga rezeki dari Allah ?

Jadi bagaimana? Masih dengan keras hati mahu bertanding gagah sesama makhluk ciptaan Allah ?

Belajar lah lembut hati dan berkongsi . Semoga anda terus di murahkan rezeki selama berbuat baik sesama makhluk ciptaan Allah. 

Bukan hanya pada kucing. Juga pada burung dan makhluk lain nya. Pun dapat amalan bersedekah secara tidak langsung. Banyakkan memberi dari menerima. Semoga kehidupan kita memberi manfaat kepada yang lain.

Sekian, semoga bermanfaat.

=============================
Seperti biasa bagi sesiapa yang berminat untuk belajar membina blog & fanpage bersama saya boleh hubungi saya melalui :

Email : shehrenshahadan@yahoo.com

Telefon : 011-1857 8330

Facebook : Shehren Shahadan

2 comments: