Sunday 8 February 2015

Sabah Part I

Teks : Shehren Shahadan
Sumber Imej : Koleksi Peribadi & Google




Rabu 4.2.2015

Senai Airport 6:00 Pagi
- Kami tiba di Senai Airport dengan di hantar oleh Adik ipar. 
- menuju ke tempat berlepas untuk pemeriksaan  tiket dan backpacks yang kami bawa termasuk beg tangan sekali pun kena scan.
- naik ke tingkat atas menuju tempat berlepas di Gate 5. Solat subuh terlebih dahulu di Gate 3. 
- menanti waktu berlepas kira-kira pukul 7:25 pagi. Alhamdulillah penerbangan tepat pada waktu dan urusan pemeriksaan tiket juga ic berjalan lancar
- turun dan menuju kapal terbang Airasia. Perasaan teruja sebab ini pertama kali menaiki kapal terbang.
Berjalan dalam susunan berbaris memanjat tangga kapal terbang dan di periksa lagi sekali oleh pramugara untuk tempat duduk. Tempat duduk kami sebaris. Seat penuh untuk perjalanan ke Kota Kinabalu.
- sebelum kapal terbang berlepas, pramugari bertugas menerangkan sedikit mengenai kegunaan alat kecemasan di dalam kapal terbang.
- perjalanan ke KK mengambil masa 2 jam dan awal dari jadual di dalam tiket. Sempat melelapkan mata. Sebelah tempat duduk saya pula friendly orang nya. Alhamdulillah. Sepanjang di dalam kapal terbang terasa kapal terbang melantun melanggar awan. Seronok nya.

Rabu 4.2.2015 10:00 pagi
- Kami selamat tiba di KK airport di terminal 2. Menunggu ketibaan tuan Sewa kereta yang saya sudah tempah awal sebelum ini. Tidak sabar untuk meneruskan perjalanan seterusnya. Menunggu tuan kereta dengan penuh sabar....

Tunggu saya untuk bahagian ke 2.
Sabah ye...

=============================

Sekian dulu catatan saya kali ini. Bagi sesiapa yang berminat untuk belajar membina blog & fanpage bersama saya boleh hubungi saya melalui :

Email : shehrenshahadan@yahoo.com

Telefon : 011-1857 8330

Facebook : Shehren Shahadan

Sekian. Semoga bermanfaat

No comments:

Post a Comment