Saturday 9 August 2014

Aura Positif

Teks : Shehren Shahadan
Sumber Imej : Google

Assalamualaikum w.b.t,


Salam syawal yang ke 13. Masih dengan mood raya lagi ke? Masih boleh lagi mengambil kesempatan mengunjungi sanak saudara untuk menjalin silaturahim. Saya doakan semoga kita semua sentiasa mendapat rahmat Allah. Banyakkan memberi dari menerima ye Kawan semua. Semoga kehidupan kita memberi manfaat kepada yang lain ye.

Harini saya mahu berkongsi mengenai "suka atau tidak tetap kena buat". Perkara ini selalu terjadi di tempat kerja. Suka atau tidak tetap kena buat, lagilah kalau dari arahan majikan. 

Arahan dari majikan dan lari dari bidang kerja kita memang membuatkan kita tidak suka tapi terpaksa buat. Menyiapkan kerja tertangguh yang di tinggalkan rakan sekerja yang bercuti lama tidak naik kerja memang membebankan. Sedangkan kerja kita sendiri bos kejar jugak kan. Jadi mesti sakit hati, tertekan dengan situasi tersebut.

Bekerja di syarikat kecil yang tidak mempunyai ramai staff di pejabat juga menyebabkan kita akan jemu dan bosan untuk meneruskan kerja tetapi tak suka pun tetap kena buat sebab sudah di tugaskan begitu. Betul kan?

Surirumah berkerjaya serta surirumah sepenuh masa memang mempunyai cabaran masing-masing. Suri semua perlu bijak mengatur masa dan susunan jadual yang tepat agar masa untuk diri suri sendiri dapat di peruntukkan. Bagi suri yang berkerjaya, mempunyai anak perlu bijak menguruskan masa sebaiknya. Kisah suka atau tak ini memang kerap terjadi. Untuk menyerap rasa sakit hati serta kisah negatif lain, mari lah amalkan konsep meredhai. Ambil aura positif yang ada dalam tugas yang di beri seperti peningkatan diri serta pengalaman hidup.

Menggangap arahan yang diberikan pada kita adalah sebagai salah satu cara kita menambah baik hidup kita. Mengajar kita lebih bertanggungjawab, mengajar kita bersifat kepimpinan di dalam satu organisasi atau mungkin peluang naik pangkat. Kalau kita anggap semua yang datang pada kita yang baik-baik, InsyaAllah yang akan datang pada kita kemudian pun baik-baik juga.


Sekian. Semoga bermanfaat.

*******************************************
Untuk pertanyaan tentang kucing anda dan juga kongsi kisah menarik tentang Kucing anda boleh hubungi saya di sini ye:-
FB:Shehren Shahadan
Sms/Whatsapp:011-1857 8330
*******************************************
Selamat datang bulan Ogos yang ceria. Selamat datang kepada barisan pelajar baru. 12 guru online dedikasi bertugas seluruh Malaysia. Sertai kami untuk mana-mana Kelas pilihan.

Pendaftaran dibuka setiap hari.
1. Kelas asas blog dan penulisan.
2. Kelas asas blog dan fan page mula bisnes
3. Kelas beriklan di mudah.my
4. Kelas penulisan kreatif.
5. Pendaftaran rakan niaga/pengurus online
6. Kelas belajar asas akaun bisnes kecil WAHM/SOHO.
7. Kelas belajar borong telekung
8. Kelas bisnes makanan sunnah 
8. Perkhidmatan Upah Blog

Hubungi saya pada 4 langkah mudah di bawah untuk pendaftaran:-Email:shehrenshahadan@yahoo.comSMS/Whatsapp : 011-1857 8330
FB : Shehren Shahadan
Fanpage : Akademi Bekerja DiRumah WAHM

2 comments:

  1. Pernah juga merasa keja syarikat kecik...penat jugakla...huhu

    ReplyDelete
  2. Tq drop here mama Amir 😊Memang penat mama amir sebab byk keje kena cover tp kite anggap sebagai cabaran. Smile jek

    ReplyDelete