Thursday 1 January 2015

Hari pertama 2015

Teks : Shehren Shahadan
Sumber Imej : Google

Assalamualaikum w.b.t,

Salam tahun baru 2015 untuk semua!


Semoga tahun ini memberi lebih makna yang membahagiakan untuk kita semua!

Sajian awal tahun saya di penuhi dengan pembayaran yuran anak sekolah. Bagaimana dengan anda? Walau hanya sekolah agama tetapi pun sama sibuk dengan sekolah harian yang lain juga.

Ada juga di buka kaunter jualan untuk wakaf dan pembelian buku agama. Saya sempat juga mewakafkan sebahagian cash yang saya bawa. Pada pendapat saya itulah peluang yang Allah sudah sediakan untuk saya menyucikan pendapatan jadi kenapa saya tak rebut peluang yang Allah sudah beri?

Peningkatan demi peningkatan yang lebih baik selama anak bersekolah di sekolah agama ini. Semoga ilmu yang anak saya perolehi di sekolah tersebut memberi kesan positif dalam kehidupan nya kelak. Semoga ustaz serta ustazah di sekolah tersebut ikhlas mengajar dan menurunkan ilmu kepada anak murid sekelian.

Apa pun tanggungjawab sebagai ibu bapa jangan di pandang ringan. Jangan menyerahkan semua tugas mendidik kepada guru semata. Kadang anak terkesan lebih dari tindakan ibubapa nya sendiri. Kadang menyuruh anak itu ini tapi ibu bapa sendiri liat melakukan. Jadi jangan salah kan anak anda ye.

Semoga tahun 2015 ini memberi sinar dan makna dalam kehidupan buat saya dan keluarga. Segala perancangan untuk tahun 2014 yang baru berlalu ada yang tertunai dan sebaliknya. Apapun Allah lebih mengetahui apa yang terbaik untuk hamba-hambanya.

Sekian dulu catatan saya kali ini. Bagi sesiapa yang berminat untuk belajar membina blog & fanpage bersama saya boleh hubungi saya melalui :

Email : shehrenshahadan@yahoo.com

Telefon : 011-1857 8330

Facebook : Shehren Shahadan

Sekian. Semoga bermanfaat

No comments:

Post a Comment