Monday 19 January 2015

Welcome to our family

Teks : Shehren Shahadan
Sumber Imej : Koleksi peribadi

Assalamualaikum w.b.t,

Salam sejahtera kepada semua. Semoga kalian semua sentiasa di bawah rahmat illahi. Entry kali ini mengenai entry tertunda. Memandangkan entry ini sangat-sangat lewat di masukkan, jadi beberapa slot peristiwa di rangkum menjadi 1. 

1) Pernikahan & Persandingan Adik lelaki & pasangan

Penghujung tahun 2014 menyaksikan keluarga kami mendapat ahli keluarga baru. Bertambah lagi perempuan dalam keluarga saya. Saya anak tunggal perempuan dan sulong dalam keluarga. Adik bawah semua lelaki. Kegembiraan di rai dengan mengadakan kenduri menyambut menantu di rumah orang tua kami.

Minggu awalnya dari majlis kami pula telah di adakan majlis pernikahan dan persandingan di rumah pengantin lelaki. Mujur jodoh nya orang berdekatan jadi mudah urusan di selesaikan 

Gambar sekitar majlis

Majlis pernikahan (21 Nov 2014)



Majlis persandingan (22 Nov 2014)



Majlis bertandang (29 Nov 2014)


Saya dan suami memang tiada dalam gambar sebab sibuk uruskan majlis. Lebih lagi majlis bertandang. Gambar dengan pengantin pun tiada. Sedih kan... Tapi tidak mengapalah yang penting semua sudah selesai dengan aman.

Harapan saya sebagai kakak sulong semoga mereka berdua (pasangan pengantin) berjaya melayari rumahtangga yang baru di bina dengan cekal dan tabah. Setiap kekurangan dan kelainan pasangan hidup kita adalah merupakan pelengkap dalam kehidupan kita bersama. Bak kata bait lagu seniman agung Tan Sri P Ramlee...
"Sedangkan lidah lagi tergigit
Apa pula suami isteri
Buang yang keruh ambil yang jernih
Baru teguh peribadi"..,

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Sekian dulu catatan saya kali ini. Bagi sesiapa yang berminat untuk belajar membina blog & fanpage bersama saya boleh hubungi saya melalui :

Email : shehrenshahadan@yahoo.com

Telefon : 011-1857 8330

Facebook : Shehren Shahadan

Sekian. Semoga bermanfaat

1 comment:

  1. it sweet memory yg xkn padam..moga pasangan terus kekal bahagia hingga ke jannah aamiin

    ReplyDelete