Monday 27 January 2014

Ikhlas Hati

Teks : Shehren Shahadan
Sumber Imej : Google

Assalamualaikum semua. Bersua kembali. Semoga Allah permudahkan urusan saya dan pembaca semua pada hari ini. Aamin. Ikhlas hati. Ikhlas memang banyak maksud dari sudut dan pandangan masyarakat mahupun tokoh ilmiah.

Ikhlas membantu tanpa mengharapkan balasan. Ikhlas membantu walau tidak mengenali. Punca dari hati. Kena pupuk hati untuk tidak mencurigai sebarang bantuan yang di pinta. Letakkan diri anda di kala kesusahan menimpa ingin meminta bantuan tidak di layan apakah perasaan anda. Tentu hampa kecewa bukan.


Pencinta kucing semuanya mempunyai ikhlas hati yang kuat walaupun tidak mengenali tetapi rela hati membantu sesama sendiri. 

Satu fokus membantu untuk mengembirakan kembali kucing-kucing kami. Pada saya para pencinta kucing seperti kami ini mempunyai jiwa perasaan yang halus. Ikhlas dan tautan hati antara kami sangat kuat seperti contoh kawan-kawan kucing yang saya kenali. Sanggup membantu untuk haiwan comel bernama Kucing ini. Walaupun sebenarnya mereka saling tidak mengenali secara realiti.

Tidak kiralah kita siapa pun, sifat baik perlu ada dalam diri kita. Ianya untuk benteng diri menjadi manusia yang berbudi pekerti. Juga untuk panduan generasi akan datang.

Sehingga bertemu lagi. Wassalam.

# Jika ada masalah berkaitan si manja, jom kongsikan bersama saya di
Email : shehrenshahadan@yahoo.com
SMS / Whatsapp : 012-758 9068
Facebook : Shehren Shahadan

No comments:

Post a Comment