Thursday 30 January 2014

Taman Kucing

Teks : Shehren Shahadan
Sumber Imej : Google

Assalamualaikum. Salam sejahtera. Bersua kita kembali. Semoga Allah merahmati hidup saya dan kalangan pembaca sekelian. Pernah terdengar atau terbaca tajuk di atas?

Negara Turki, sebuah negara Islam campuran eropah pada zaman silamnya. Di Turki terdapat sebuah kota terpenting dan terbesar bernama Istanbul.

Di Istanbul, terdapat sejumlah masyarakat yang amat menyayangi makhluk bernama kucing ini. Keperihatinan mereka terhadap kucing ini sehinggakan membawa kucing ke pejabat, memberi makan kepada kucing gelandangan yang tidak bertuan, sering membelai mereka, telah menyebabkan pelancong-pelancong yang mengunjungi negara tersebut tertarik dengan sikap masyarakat di sana.


Sehinggakan terdapat satu taman di sana di namakan Taman Kucing. Taman tersebut di huni oleh sejumlah kucing yang besar bilangannya. Kucing-kucing ini bergerak bebas ke sana ke mari di dalam taman dengan selesa. Tidak takut kepada sebarang ancaman kerana masyarakat di sana keseluruhannya menyayangi Kucing. 

Seorang ahli masyarakat di sana sanggup menyediakan permaidani untuk kucing-Kucing ini berehat tidur di atasnya. Hal ini menarik perhatian pelancong yang berkunjung di sana. Sudah tentu lah Kucing-kucing itu comel dan gebu serta mempunyai warna bulu yang bersih dan memikat hati.


Sehingga bertemu lagi. Wassalam.

# Jika ada masalah berkaitan si manja, jom kongsikan bersama saya di
Email : shehrenshahadan@yahoo.com
SMS / Whatsapp : 012-758 9068
Facebook : Shehren Shahadan
****************************************************************************************************
Selamat datang 38 pelajar baru sesi Januari. 388 blog telah terhasil di akademi bekerja di rumah. 13 guru online dedikasi bertugas seluruh Malaysia. Sertai kami untuk mana-mana Kelas pilihan.

Pendaftaran dibuka setiap hari.
1. Kelas asas blog dan penulisan.
2. Kelas asas blog dan fan page mula bisnes
3. Kelas beriklan di mudah.my
4. Kelas penulisan kreatif.
5. Pendaftaran rakan niaga/pengurus online
6. Kelas belajar asas akaun bisnes kecil wahm/soho.

Hubungi saya pada 3 langkah mudah di bawah untuk pendaftaran:-
Email : shehrenshahadan@yahoo.com
SMS/Whatsapp : 012-758 9068
Facebook : Shehren Shahadan

No comments:

Post a Comment