Tuesday 27 May 2014

Tips penjagaan asas I

Teks:Shehren Shahadan
Sumber Imej:Koleksi Peribadi

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca sekelian. Apa khabar kalian semua? Semoga kehidupan kalian semua sentiasa di dalam rahmat illahi sentiasa. Banyakkan memberi dari menerima. Semoga kehidupan kita dapat memberi manfaat kepada yang lain.

Entri kali ini saya tujukan khas kepada peminat kucing yang ingin memelihara kucing buat pertama kalinya. Apakah keperluan asas yang di perlukan untuk memelihara makhluk comel ini buat pertama kali? Mari kita periksa apakah keperluan yang di perlukan mereka.

1) Sangkar Biasa


>> yang di maksudkan biasa adalah tempat pengumpulan kucing-kucing anda yang sihat.

2) Sangkar kecemasan


>> perlu sediakan sangkar lebih untuk kucing anda yang memerlukan penjagaan rapi tanpa perlu menggangu sangkar sedia ada. Sangkar kecemasan di gunakan apabila terdapat serentak kes kecemasan kucing sakit atau sebagainya. Ukuran kecil dan sedang pun tidak mengapa. Yang penting kucing anda selesa.

Jadi, nampak tak perlu nya lebihan sangkar di rumah. Perlu untuk langkah berjaga-jaga dan persediaan awal di rumah. Sekiranya anda mempunyai kucing yang banyak memang perlu sangkar lebih dari satu.

Tidak perlu membeli sangkar yang baru. Jika ada kalangan kenalan yang ada membela haiwan lain sebelum ini, anda boleh membeli daripada mereka dengan nilai separuh harga dari pasaran terkini.

Sekian. Semoga bermanfaat. Kita akan jumpa lagi dalam sambungan tajuk entri ini untuk lanjutan seterusnya. Yang baik dari Allah, yang batil dari saya. 

*******************************************
Untuk pertanyaan tentang kucing anda dan juga kongsi kisah menarik tentang Kucing anda boleh hubungi saya di sini ye:-
FB:Shehren Shahadan
Sms/Whatsapp:011-1857 8330
*******************************************
Selamat datang bulan Mei. 31 pelajar baru. Menghampiri 800 blog telah terhasil di akademi bekerja di rumah. 12 guru online dedikasi bertugas seluruh Malaysia. Sertai kami untuk mana-mana Kelas pilihan.

Pendaftaran dibuka setiap hari.
1. Kelas asas blog dan penulisan.
2. Kelas asas blog dan fan page mula bisnes
3. Kelas beriklan di mudah.my
4. Kelas penulisan kreatif.
5. Pendaftaran rakan niaga/pengurus online
6. Kelas belajar asas akaun bisnes kecil WAHM/SOHO.
7. Kelas Borong Telekung
8. Perkhidmatan Upah Blog

Hubungi saya pada 4 langkah mudah di bawah untuk pendaftaran:-Email:shehrenshahadan@yahoo.comSMS/Whatsapp : 011-1857 8330
FB : Shehren Shahadan
Fanpage : Akademi Bekerja DiRumah WAHM

1 comment:

  1. Terima kasih puan atas prkongsiam x sbr nak tau yg lain

    ReplyDelete