Wednesday 25 June 2014

Mentari kehidupan

Teks : Shehren Shahadan
Sumber Imej : Google

Assalamualaikum wbt.


Bila yang kita rancang tidak seperti yang kita kehendaki apa yang akan berlaku. Sehangat api mesti nya. Tapi jangan gundah gulana sebab mengamalkan konsep redha itu perlu sepanjang meniti kehidupan.

Seperti gambar sang mentari seperti di atas. Terus tekun ia melaksanakan tugas dan tanggungjawab nya memberi sinaran vitamin kepada bumi untuk menyuburkan tanah di bumi. Hanya akan berhenti sehingga Allah memerintahkan ia berhenti.

Jadi oleh itu, sebaik mungkin kita hendaklah redha kepada takdir yang sudah tertulis untuk kita. Percaya pada ketentuan yang Allah sudah siapkan untuk kita. Kalau lah kita tahu bagaimana corak kehidupan dan perjalanan hidup kita akan datang alangkah mudahnya kan. Tetapi itu semua di tutup kemas oleh Allah untuk beri kita peluang sebagai hamba nya bertaubat dan berkelakuan baik serta mencari tambahan saham untuk bekalan di hari akhirat kelak.

Ilmu yang kita ada wajib kita kongsikan bersama orang lain. Lebih yang kita ada wajib kita sedekahkan pada yang lain. Senyum juga merupakan sedekah, jadi senyum lah selalu ye, dan kita sentiasa menjadi mentari kehidupan untuk orang lain. 

Sekian. Semoga bermanfaat

Yang batil dari saya, yang sempurna dari Allah.

*******************************************
Untuk pertanyaan tentang kucing anda dan juga kongsi kisah menarik tentang Kucing anda boleh hubungi saya di sini ye:-
FB:Shehren Shahadan
Sms/Whatsapp:011-1857 8330
*******************************************
Selamat datang bulan Jun yang ceria. Selamat datang kepada barisan pelajar baru. Menghampiri 800 blog telah terhasil di akademi bekerja di rumah. 12 guru online dedikasi bertugas seluruh Malaysia. Sertai kami untuk mana-mana Kelas pilihan.

Pendaftaran dibuka setiap hari.
1. Kelas asas blog dan penulisan.
2. Kelas asas blog dan fan page mula bisnes
3. Kelas beriklan di mudah.my
4. Kelas penulisan kreatif.
5. Pendaftaran rakan niaga/pengurus online
6. Kelas belajar asas akaun bisnes kecil WAHM/SOHO.
7. Kelas Borong Telekung
8. Perkhidmatan Upah Blog
9. Projek Duit Raya

Hubungi saya pada 4 langkah mudah di bawah untuk pendaftaran:-Email:shehrenshahadan@yahoo.comSMS/Whatsapp : 011-1857 8330
FB : Shehren Shahadan
Fanpage : Akademi Bekerja DiRumah WAHM

No comments:

Post a Comment