Monday 2 June 2014

Lepaskan

Teks:Shehren Shahadan
Imej:Koleksi peribadi

Assalamualaikum. Salam sejahtera kepada keseluruhan pembaca yang saya sayangi.

Bagi kawan di FB semua memaklumi pemergian anak kucing saya bertiga berturut-turut. Pilunya hati. Allah lebih mengetahui.

Gambar mereka bertiga saya kerap kongsikan di laman FB saya. Kalangan sahabat FB semuanya dari pencinta kucing, jadi saya gemar berkongsi gambar serta merakam telatah mereka bertiga. Hati terhibur dan gembira membaca komen dari rakan FB yang lain.  




Suami yang memahami menerangkan saya tidak bersalah dan sepanjang mereka bersama saya suami mengatakan mereka semua tidak pernah terabai. Cuma terlalu cepat pergi. Saya menguatkan diri untuk menerima.

Anak saya sesekali teresak mengenang adik beradik bertiga itu. Semua sekarang tinggal kenangan. Suami mengatakan "pabila kita kesunyian dan keseorangan baru akan terkenang keletah mereka bertiga". Saya mengatakan kepada suami "Kuatnya ikatan saudara mereka, pergi pun masa yang hampir sama".

Saya tidak pasti apa virus yang menyerang Kucing kesayangan cuma simptom yang berlaku
>> mulut berbuih dan busuk
>> air liur sentiasa mengalir
>> najis bercampur darah dan lendir

Kawan yang arif menyatakan terkena parvovirus. TF pun saya sudah beri. Tapi Allah lebih sayang mereka. Saya sekeluarga redha.

Yang pergi tetap pergi 
Kenangan tetap di hati
Tenanglah kamu berdua bersemadi
Doa mama tetap mengiringi...

2 comments:

  1. Sdhnye puam...sbr bnyk2 ye

    ReplyDelete
  2. Sdhnya puan... Bnyk2 brsbr puan skluarga.

    ReplyDelete