Wednesday 14 May 2014

Jaringan Sosial

Teks:Shehren Shahadan
Sumber Imej:Google

               
Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Syukur Allah izinkan kita berjumpa lagi di blog ini. Semoga Allah sentiasa merahmati kita. Banyakkan memberi dari menerima. Tidak akan berkurang harta orang yang selalu bersedekah.

Apakah yang di maksudkan? Tahukah anda mengenainya? Saya pun baru mengetahuinya. Mari kita kongsi bersama.

Masihkah anda mempunyai sahabat-sahabat sedari kecil? Sahabat-sahabat yang riang ketawa, main pondok-pondok, terjun paya, berlumur badan balik umah kena marah dengan mak. Indahnya kenangan itu.


Ketika itu kita berkawan tanpa kepentingan. Kawan sebaya sama sekolah sama rata. Bukan kita tahu pun dewasa kelak si pulan bagaimana dan anda bagaimana kehidupannya. 

Jaringan sosial yang di bina dari kecil inilah yang membawa sehingga dewasa keakraban bersama. Bersahabat tanpa syarat. Di mana pun mereka dan kita tercampak, mereka tetap menghubungi kita, dan merekalah rakan-rakan untuk tempoh yang lama.

Rakan-rakan di alam pekerjaan berbeza dengan rakan-rakan di alam persekolahan. Ketika kita bersekolah, kita berkawan dengan sesiapa sahaja dan tidak menjangka ada antara mereka akan jadi orang yang hebat pada masa akan datang.

Pada suatu hari nanti, mereka akan mempunyai nama tersendiri dalam dunia kerjaya mereka. Tetapi, kerana jaringan sosial yang tiada kepentingan dari kecil, ikatan akrab tetap terjalin sampai bila-bila.

Jika berkesempatan, raikan setiap kejayaan yang di capai oleh mereka. Tanda kita menunjukkan kegembiraan ke atas pencapaian mereka.

Sekian. Semoga bermanfaat.
*******************************************
Untuk pertanyaan tentang kucing anda dan juga kongsi kisah menarik tentang Kucing anda boleh hubungi saya di sini ye:-
FB:Shehren Shahadan
Sms/Whatsapp:011-1857 8330
*******************************************
Selamat datang bulan Mei. 31 pelajar baru. Menghampiri 800 blog telah terhasil di akademi bekerja di rumah. 12 guru online dedikasi bertugas seluruh Malaysia. Sertai kami untuk mana-mana Kelas pilihan.

Pendaftaran dibuka setiap hari.
1. Kelas asas blog dan penulisan.
2. Kelas asas blog dan fan page mula bisnes
3. Kelas beriklan di mudah.my
4. Kelas penulisan kreatif.
5. Pendaftaran rakan niaga/pengurus online
6. Kelas belajar asas akaun bisnes kecil WAHM/SOHO.
7. Kelas Borong Telekung
8. Perkhidmatan Upah Blog

Hubungi saya pada 4 langkah mudah di bawah untuk pendaftaran:-Email:shehrenshahadan@yahoo.comSMS/Whatsapp : 011-1857 8330
FB : Shehren Shahadan
Fanpage : Akademi Bekerja DiRumah WAHM

1 comment:

  1. Zaman skarang susah da nak cri shabt sejati,saya sendiri sahabat yg btul2 sejati
    adalah kekasih hti istri n emak
    saja
    skarang....

    ReplyDelete